Gaffel en zwaard reparatie

Verschillende reparaties aan onderdelen van een platbodem, zoals deze zwaarden en gaffel waarbij de zwaardreparatie bestond uit het inzetten van nieuw hout op rotte plekken en het maken van volledig nieuwe zwaardkoppen. De gaffel was rot in de gaffelbek en hebben we met lange slisverbindingen en vernieuwde gaffelbekdelen weer als nieuw gemaakt.

Scheepskozijnen

Voor het historische woonschip 'Rijnstroom 3' maakten we deze afzelia scheepskozijnen met toog en uiteraard met HR++ isolatieglas.

Koekoek

Nieuwe koekoek (met dubbel glas) , schuifluik en paneeldeurtjes voor tjalk Ebenhaezer in Haarlem.

Scheepsluiken

Op zeiljacht Ubuntu maakten we deze luiken met een dekbekleding van teak. Teak is zo’n vettige houtsoort dat het onbehandeld buiten decennia lang goed blijft.

Roefdeurtjes en koekoek

Mahonie klassieke paneeldeurtjes aan boord van het historische zeilschip Karin. De uitdaging zat m om de bovenkant van de deurtjes dezelfde ronding mee te geven als de opbouw waarin de deurtjes te hangen zouden komen.

Scheepskozijnen en deuren voor Woonboot Amsterdam

Afzelia kozijnen en deuren voor een historische woonboot in amsterdam. Bijzonder aan dit project was dat alle kozijnen en deuren geschikt gemaakt moesten worden om 40mm dik tripelglas te kunnen huizen.

Interieur skutsje De Jonge Durk

Na een grondige renovatie moest er voor het skutsje De Jonge Durk een nieuw, ouderwets ogend, maar functionele betimmering voor de roef (schippersverblijf) gemaakt worden.

Werkend met delen van het oude interieur die nog bestonden hebben we compacte ruimte met nieuwe deurtjes en betimmering weer een authentiek uiterlijk kunnen geven.