top of page

Voor restaurant Beulings hebben we deze vierante en ronde tafels gemaakt. De tafels zijn van massief eikenhout. De rand is 'verjongd', de rand van de tafel loopt schuin weg waardoor het blad dunner en eleganter oogt.

Massief houten tafels

Coulissetafel

Deze coulissetafel is gemaakt van iepenhout. De tafel is aan beide zijden te verlengen. Het blad is gemaakt van lange planken waardoor de nerf in het hout doorloopt tot in beide aanzetstukken.

Twee koffie tafels. De ovalen tafel heeft een holle ruimte voor het opbergen van tijdschriften en is gemaakt  van Amerikaans notenhoutfineer. De iets hogere ronde tafel is helemaal dicht en gemaakt van Europees kersenhoutfineer.

Ovalen koffie tafels

Ovalen tafel

Een ovalen tafel van Utrechts Iepenhout. Iepen heeft een intense tekening waardoor ieder tafelblad een kunstwerk op zich is.

Eikenhouten eettafel

Een eettafel van massief eikenhout met elegante poten. De tafel is aan beide kanten te verlengen. Wanneer niet verlengd zijn de randen van de tafel strak, geen gaten of uitstekende delen.

Eiken bureau

Eiken bureau voor audio apparatuur en computers. Alle kabels worden door de gaten in de tafel geleid. Onder de tafels zijn de kabels netjes op te bergen.

Bamboe tafels

Bamboe vergadertafels South Pole Netherlands B.V. Voor het Amsterdamse kantoor van het Zwitserse consultantbureau South Pole maakten we een kantoorindeling met 30 zit-sta bureaus, twee pantry- en twee vergadertafels. De twee vergadertafels; een ronde versie (diameter van 1.5 meter) voor 6 personen en een ovalen versie voor 12 personen (lengte 4 meter, breedte 2m), hebben we volledig kunnen maken van het restmateriaal van de productie van de zit-sta bureaus. De restdelen hebben we met donker bamboe met elkaar verbonden om zo weer tot een groot oppervlak te kunnen komen.

Eiken tafel met zwart staal

De combinatie van zware robuuste delen zwart staal met een dikke plak massief eiken is een tijdloze en bovendien onverwoestbare combinatie. Een eettafel + dito zitbankje voor het leven.

Koffietafel

Pen-gat verbindingen, zwaluwstaartverbindingen, verjongde poten, een massieve houtverbreding; het zijn allemaal de klassieke meubelmakersvaardigheden die in dit kleine koffietafeltje zijn verwerkt. Het onderstel bestaat uit appelhout en het blad van hergebruikt azobé; vandaar de speelse stipjes dat gaten zijn uit een eerder werkzaam leven als werkplaatsvloer.

Bijzettafel met handgefineerd schaakbord

Een schaaktafel en bijzettafel inéén. Het schaakveld bestaat uit met de hand uitgesneden fineer van kersenhout en esdoorn.