Nieuwe tekst eiken bureau

Eiken bureau

Bamboe tafels

Bamboe vergadertafels South Pole Netherlands B.V. Voor het Amsterdamse kantoor van het Zwitserse consultantbureau South Pole maakten we een kantoorindeling met 30 zit-sta bureaus, twee pantry- en twee vergadertafels. De twee vergadertafels; een ronde versie (diameter van 1.5 meter) voor 6 personen en een ovalen versie voor 12 personen (lengte 4 meter, breedte 2m), hebben we volledig kunnen maken van het restmateriaal van de productie van de zit-sta bureaus. De restdelen hebben we met donker bamboe met elkaar verbonden om zo weer tot een groot oppervlak te kunnen komen.

Eiken tafel met zwart staal

De combinatie van zware robuuste delen zwart staal met een dikke plak massief eiken is een tijdloze en bovendien onverwoestbare combinatie. Een eettafel + dito zitbankje voor het leven.

Koffietafel

Pen-gat verbindingen, zwaluwstaartverbindingen, verjongde poten, een massieve houtverbreding; het zijn allemaal de klassieke meubelmakersvaardigheden die in dit kleine koffietafeltje zijn verwerkt. Het onderstel bestaat uit appelhout en het blad van hergebruikt azobé; vandaar de speelse stipjes dat gaten zijn uit een eerder werkzaam leven als werkplaatsvloer.

Bijzettafel met handgefineerd schaakbord

Een schaaktafel en bijzettafel inéén. Het schaakveld bestaat uit met de hand uitgesneden fineer van kersenhout en esdoorn.